Jak działa biuro pośrednictwa pracy?

Jak działa biuro pośrednictwa pracy?

Biuro pośrednictwa pracy pomaga w jej znalezieniu. Potencjalni pracownicy mają jednak wiele pytań odnośnie do jego funkcjonowania. Dlatego w naszym artykule przyglądamy się, jak dokładnie działa agencja pracy oraz czym jest. Sprawdź, jakie są korzyści skorzystania z jej usług. Poszerz wiedzę w dziedzinie funkcjonowania biura pośrednictwa pracy!

Co to jest biuro pośrednictwa pracy?

Warto wiedzieć, że biuro pośrednictwa pracy to podmiot biorący udział w zawarciu współpracy między pracodawcami a zatrudnionymi. W związku z tym zajmuje się różnymi obowiązkami. Znajduje i rekrutuje pracowników. Uwzględnia przy tym potrzeby danego przedsiębiorstwa. Potem oddelegowuje pracowników do pracy w firmie. Dodatkowo agencja zajmuje się kwestiami formalnymi.

Przeczytaj również: Czym różni się delegacja od podróży służbowej?

Specyfika pracy tymczasowej jest istotna przy jej zawieraniu. W procesie bierze udział pracownik, pracodawca i agencja zatrudnienia. Co to oznacza w praktyce? Że to biuro jest pracodawcą w prawnym sensie. Dlaczego? Bo przygotowuje umowy, wypłaca wynagrodzenia, odprowadza składki ZUS i zajmuje się obsługą kadrowo-płacową. Dobrze przy tym wiedzieć, że biura pośrednictwa pracy mają różny zakres działania. Wówczas mogą one być pośrednikiem w Polsce lub za granicą.

Przeczytaj również: Czym powinna wyróżniać się dobra agencja pośrednictwa pracy?

Jak działa agencja pracy tymczasowej?

Działanie biura pracy tymczasowej polega na skoncentrowaniu się wokół obszarów rekrutacji i obsługi kadrowo-płacowej pracowników w czasie zatrudnienia. Po pierwsze zajmuje się poszukiwaniem kandydatów do pracy w imieniu klienta na dane stanowiska. Używa w tym celu z:

Przeczytaj również: Jak działają agencje pośrednictwa pracy?

  • mediów społecznościowych,

  • baz kandydatów,

  • portali ogłoszeniowych,

  • forów dyskusyjnych.

Dotarcie do różnych narzędzi czy własne sposoby dotarcia do kandydatów sprawiają, że można szybciej znaleźć gotowych do zatrudnienia pracowników. Z kolei w przypadku obsługi kadrowo-płacowej pracowników w czasie ich zatrudnienia sprowadza się ona do skierowania pracowników na badania. Biuro przygotowuje przy tym dokumenty, umowę, jak również zajmuje się wypłacaniem wynagrodzenia. Rozlicza także urlopy, zwolnienia lekarskie czy wystawia świadectwo pracy. Dzięki temu odciąża z tych zadań pracodawcę.

Zalety korzystania z usług biura pośrednictwa pracy

Jesteś pracodawcą? Dzięki usługom biura pośrednictwa pracy tymczasowej możesz zaoszczędzić czas i pieniądze. W ten sposób nie musisz utrzymywać swojego działu HR czy zajmować się rekrutacjami. Dzięki outsourcingowi HR w szybkim czasie znajduje się wykwalifikowanego pracownika. W sytuacji zagranicznych pracodawców bariera językowa jest usuwana, podobnie jak problem ze znajomością rynku pracy w Polsce.

Do zalet korzystania z usług biura pośrednictwa pracy w Łodzi lub innym mieście zalicza się pomoc osobom:

  • długo bezrobotnym,

  • chcącym zmienić branżę,

  • niemogącym się odnaleźć w obecnych wymaganiach pracodawców.

Warto także skorzystać z pomocy biura pośrednictwa pracy za granicą. Pośrednik zajmie się formalnościami. Zadba o organizację transportu i noclegu. Będzie również wspierać pracownika w obcym państwie.

Co się składa na marżę agencji pracy tymczasowej?

Na marżę agencji pośrednictwa pracy składa się:

  • całkowita obsługa administracyjno-kadrowa,

  • opieka konsultanta – nad osobami, które są zatrudnione podczas trwania współpracy,

  • cena uzyskania i zatrudnienia kandydatów,

  • koszt szukania nowych pracowników – w trakcie sytuacji awaryjnych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.